Zaznacz stronę

Ciągnik siodłowy DAF XF95 wyposazony jest w 12,6-litrowy turbodiesel Euro-3 i ma moc 430 KM. Ten pojazd jest trwały i ma prostą konstrukcję, na rynku wtórnym to jeden z najdroższych ciągników siodłowych. Jednak cena jest wytlumaczalna wysoką jakością marki DAF. Produkcja marki DAF ma kilka istotnych zalet, t.j. niskie spalanie, skuteczne hamulce, bezawaryjne sprzęgła, układ paliwowy, prosta konstrukcja, a także dostępność części zamiennych.

Ciągnik DAF ma napęd 4×2 z opcą 6×2 i 6×4. Napęd 4×2 ma największą popularność wśród konsumentów. Ciągnik siodłowy DAF XF95 w konfiguracji 4×2 najczęściej łączony jest z naczepą kurtynową.

Do wyboru są dwa typy kabiny: standardowa Space Cab oraz Super Space Cab, które mają solidne wykończenie. Ze względu na to, że Euro 3 nie posiada systemu centralnego sterowania, dlatego ich pneumatyczne resorowanie jest średnio awaryjne. Części, które trzeba najczęściej wymieniać to niesmarowane tuleje wywrotu. Natomiast układ paliwowy w ciągniku siodłowym DAF XF95 jest odporny na gorszy ON, ponieważ zasilany jest rzędową pompą wtryskową. Niezawodny turbodiesel z intercoolerem jest dostępny w wersjach 381,430, 483 i 530 KM. Do kolejnych zalet tego modelu możemy odnieść niskie spalanie. I średni przebieg to 1.5-2 mln km do poważnego przeglądu technicznego.
Ciągnik siodłowy DAF XF95 może być wyposażony w dwa typy skrzyni biegów. Pierwszy typ to 16-stopniowa skrzyna biegów ręcznie przekładana ZF. Drugi typ skrzyni biegów ? 12-stopniowa automatyzowana AS Tronic. Godne zaufania są sprzęgła. Ma również solidne hamulce. Konstrukcja ciągnika siodłowego ma zabezpieczenie przed korozją. Elektronika i elektryka w ciągniku siodłowym DAF jest delikatna. Przy uruchomianiu silnika pod napięciem powyżej 30V mogą zostać uszkodzone kasety CTU, ECAZ, jak i również sterowniki silnika EBS. Osie z zawieszeniem mechaniczno-pneumatycznym są trwałe. Jeśli ciągnik ma przebieg powyżej 700 tys. km, to w tym wypadku będą wymagane obowiązkowe przeglądy techniczne. Duża zaletą jest fakt, iż oryginalne części zamienne do ciągnika siodłowego DAF są niedrogie. Dlatego używane ciągniki siodłowe DAF trzymają wysokie ceny.