Syndrom zmęczenia wiosennego

Jak ułatwić sobie życie? Najlepiej kupić zmywarkę!
Marzec 2, 2016
Pyszna i zdrowa zielona herbata
Marzec 19, 2016

Fotolia_84250020_Subscription_Monthly_XL

Po zimie jest trudno

Czujemy, że chce nam się spać, na nic nie mamy siły, mamy problem z koncentracją. Organizm po zimie jest osłabiony, a my chcemy odpoczywać i rozleniwić się. Jednak nie jest nam to dane, bo musimy pracować i dbać o wykonywanie codziennych obowiązków.

Jakie są objawy przesilenia wiosennego?

Przesilenie wiosenne odczuwa się długo, często nawet przez kilka tygodni. Objawami takiego stanu są:

osłabienie, senność, bóle głowy i mięśni, osłabienie refleksu i mięśni, rozdrażnienie, ataki zmęczenia i wypadanie włosów. Włosy wypadają, bo organizmowi brakuje cynku, zmęczenie wiąże się z niedoborem żelaza, a bolesne skurcze mięśni wynikają z niedoboru magnezu.

Co robić, aby poczuć się lepiej? Jak zniwelować wiosenne osłabienie?

Na pewno należy pić soki owocowe, które wyciska się samodzielnie, ze świeżych owoców, a nie kupuje w kartonikach. Warto jeść nowalijki i kupić preparaty wielowitaminowe, ćwiczenia poprawiają samopoczucie i dodają energii. Po zastosowaniu się do takich wskazówek każda osoba poczuje się lepiej i wzmocni organizm. Mocny organizm to kapitał każdego człowieka, osłabienie może być zdradliwe, a pozostawione samo sobie może doprowadzić nawet do anemii. Na wiosnę lepiej nie rozpoczynać diet odchudzających, a przynajmniej nie na samym początku wiosny. Odchudzanie najlepiej zacząć w połowie kwietnia. Wówczas organizm powinien już być mocniejszy i przygotowany na dietę.

Komentarze są wyłączone.