Najbardziej niezawodny ciągnik siodłowy

Analiza snów
Październik 8, 2014
Popularna roślinka akwariowa, czyli za co akwaryści cenią sobie rogatka sztywnego
Listopad 5, 2014

Ciągnik siodłowy DAF XF95 wyposazony jest w 12,6-litrowy turbodiesel Euro-3 i ma moc 430 KM. Ten pojazd jest trwały i ma prostą konstrukcję, na rynku wtórnym to jeden z najdroższych ciągników siodłowych. Jednak cena jest wytlumaczalna wysoką jakością marki DAF. Produkcja marki DAF ma kilka istotnych zalet, t.j. niskie spalanie, skuteczne hamulce, bezawaryjne sprzęgła, układ paliwowy, prosta konstrukcja, a także dostępność części zamiennych.

Ciągnik DAF ma napęd 4×2 z opcą 6×2 i 6×4. Napęd 4×2 ma największą popularność wśród konsumentów. Ciągnik siodłowy DAF XF95 w konfiguracji 4×2 najczęściej łączony jest z naczepą kurtynową.

Do wyboru są dwa typy kabiny: standardowa Space Cab oraz Super Space Cab, które mają solidne wykończenie. Ze względu na to, że Euro 3 nie posiada systemu centralnego sterowania, dlatego ich pneumatyczne resorowanie jest średnio awaryjne. Części, które trzeba najczęściej wymieniać to niesmarowane tuleje wywrotu. Natomiast układ paliwowy w ciągniku siodłowym DAF XF95 jest odporny na gorszy ON, ponieważ zasilany jest rzędową pompą wtryskową. Niezawodny turbodiesel z intercoolerem jest dostępny w wersjach 381,430, 483 i 530 KM. Do kolejnych zalet tego modelu możemy odnieść niskie spalanie. I średni przebieg to 1.5-2 mln km do poważnego przeglądu technicznego.
Ciągnik siodłowy DAF XF95 może być wyposażony w dwa typy skrzyni biegów. Pierwszy typ to 16-stopniowa skrzyna biegów ręcznie przekładana ZF. Drugi typ skrzyni biegów ? 12-stopniowa automatyzowana AS Tronic. Godne zaufania są sprzęgła. Ma również solidne hamulce. Konstrukcja ciągnika siodłowego ma zabezpieczenie przed korozją. Elektronika i elektryka w ciągniku siodłowym DAF jest delikatna. Przy uruchomianiu silnika pod napięciem powyżej 30V mogą zostać uszkodzone kasety CTU, ECAZ, jak i również sterowniki silnika EBS. Osie z zawieszeniem mechaniczno-pneumatycznym są trwałe. Jeśli ciągnik ma przebieg powyżej 700 tys. km, to w tym wypadku będą wymagane obowiązkowe przeglądy techniczne. Duża zaletą jest fakt, iż oryginalne części zamienne do ciągnika siodłowego DAF są niedrogie. Dlatego używane ciągniki siodłowe DAF trzymają wysokie ceny.

Komentarze są wyłączone.