Jak uśmierzyć ból mięśni po ćwiczeniach?

Mocne i zdrowe włosy
Marzec 9, 2017
Zakupy w internecie sposobem na dobrze zaopatrzoną szafę
Marzec 13, 2017

Aktywność fizyczna jest niezbędna dla utrzymania ciała w świetnej kondycji i zdrowiu. Jednak forsowne treningi często przynoszą nieprzyjemne skutki w postaci przykrych dolegliwości typu ból mięśni i stawów. Czy oznacza to konieczność rezygnacji z naszych sportowych pasji? Niekoniecznie. Trzeba mieć na względzie fakt, iż dodatkowe ćwiczenia są w stanie zniwelować dotkliwy ból mięśni, ponieważ zauważalnie poprawiają sprawność fizyczną. Ponadto zastosowanie odpowiednich metod profilaktycznych pomoże ograniczyć ryzyko jego pojawienia się.

Czym jest spowodowany ból mięśni?

Ból mięśni, który odczuwa się po wzmożonym wysiłku fizycznym, potocznie określany jest jako „zakwasy”. To nic innego jak tzw. kwasica mleczanowa, znana bardziej jako kwas mlekowy, który wytwarza się naturalnie wskutek intensywnych treningów. Przyczyniają się one do nagromadzenia się go w krwi i mięśniach przy nieefektywnej zamianie glukozy w energię. W konsekwencji ten proces powoduje ból mięśni, które są zaangażowane w forsowne ćwiczenia fizyczne. Ponadto warto wiedzieć, iż dla każdego człowieka istnieje różny tzw. „próg mleczanowy”, którego przekroczenie objawia się zwiększeniem ilości wydzielanego kwasu mlekowego. Najczęściej zakwasy pojawiają się po pierwszym treningu, gdyż mięśnie są zastałe i nie zdążyły jeszcze przyzwyczaić się do obciążenia ćwiczeniami. Jednak dalsza aktywność fizyczna umożliwia podwyższenie poziomu progu mleczanowego, a w konsekwencji zminimalizować ból mięśni sprowokowany nadmiernym wydzielaniem się kwasicy mleczanowej.

Komentarze są wyłączone.