Dieta Dukana – popularna, ale czy bezpieczna?

Biorezonans, czyli uzdrawiające fale
Czerwiec 22, 2018

Dieta Dukana zyskuje coraz większą popularność wśród kobiet pragnących pozbyć się zbędnych kilogramów. Należy do diet dosyć restrykcyjnych i ma jasno ustalone zasady. Można nazwać ją odmianą diety ketogenicznej przeczytaj tutaj. Jak wiadomo, dieta ketogeniczna to dieta wyróżniająca się bardzo niskim poziomem spożywania węglowodanów (maksymalnie 50g w ciągu dnia). Dieta Dukana cechuje się natomiast wysokim spożyciem białka przy jednoczesnym ograniczeniu tłuszczy i węglowodanów. Dzieli się na cztery etapy. Pierwsze dwa pozwalają pozbyć się zbędnych kilogramów, a kolejne dwa pomagają uniknąć ponownego przybrania na wadze.

Faza pierwsza

Jest to faza silnie odtruwająca i odchudzająca. Pozwala pozbyć się znacznej ilości tłuszczu. W zależności od ilości kilogramów, jakich chcemy się pozbyć, faza pierwsza trwa:

  • dwa dni – w przypadku, gdy chcemy zrucić do 5 kg
  • trzy dni – gdy chcemy zrzucić do 10 kg
  • pięć dni – gdy chcemy zrzucić do 20 kg
  • od siedmiu do dziesięciu dni – gdy chcemy zrzucić do 40 kg

W tej fazie można jeść wysokobiałkowe produkty o niskiej zawartości tłuszczu, raki jak chude ryby, cielęcinę, wołowinę, drób, owoce morza oraz nabiał. Potrawy można przygotowywać piecząc i grillując. Nie wolno pić słodzonych napojów Na temat co jeść w diecie ketogenicznej przeczytaj tutaj.

Faza druga

Jest to faza powolnej i łagodnej utraty wagi. Trwa tak długo, aż osiągniesz swój wymarzony cel. Cechuje się występowaniem faz urozmaiconej i zwykłej. W fazie urozmaiconej możesz powiększyć swój jadłospis  warzywa z wyjątkiem kukurydzy, warzyw strączkowych i awokado. W fazie zwykłej można spożywać te produkty, które jadłaś w fazie pierwszej.

Faza trzecia

W tej części powoli przyzwyczajasz organizm do innych produktów żywieniowych. Ważne jest jednak, aby przez jeden dzień w tygodniu wrócić do fazy pierwszej, czyli jeść tylko produkty wysokobiałkowe. Poza tym przez resztę dni możesz spożywać jedną porcję owoców, dwie kromki chleba pełnoziarnistego oraz jeden plasterek żółtego sera. Produktów bogatych w tłuszcz należy w dalszym ciągu unikać, ale dwa razy w tygodniu możesz skusić się na produkty skrobiowe, takie jak makarony lub ziemniaki. Długość tej fazy możesz określić mnożąc razy dziesięć ilość kilogramów, jakie straciłaś – wyjdzie wtedy liczba dni, przez która powinnaś stosować tą dietę.

Faza czwarta

W tej fazie możesz już jeść wszystko co chcesz, oczywiście w granicach rozsądku. Musisz jednak pamiętać o jednym wyłącznie białkowym dniu w tygodniu.

Czy warto stosować dietę Dukana?

Dieta Dukana pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów, ale jest to efekt głównie deficytu energetycznego, wynikającego ze spożywania małej ilości kilokalorii. Równie dobre efekty można uzyskać stosując zrównoważona dietę ze wszystkimi produktami spożywczymi. Oczywiście dla niektórych dieta ta może okazać się bardzo pomocna i ułatwi zachowanie motywacji. Jednak dla wielu, tak duże spożycie białek, może okazać się bardzo niekorzystne dla pracy nerek i wątroby. W większości przypadków zdrowy styl życia i regularna aktywność fizyczna, będą znacznie korzystniejsze. Będziemy mieć pewność, że w naszym organizmie nie brakuje żadnych składników odżywczych.

Przeczytaj więcej na temat Diety Dukana oraz diety ketogenicznej dla początkujących

Komentarze są wyłączone.